070 - 284 35 00
Mån - Fre 08.00 - 18.00
BOX 3019 ___________ 630 03 Eskilstuna

Sociala Media

Vi Hjälper Dig Att Lyckas Med Sociala Media

Behöver jag Sociala Media?

Detta är den vanligaste frågan. Många företag tror att de egentligen inte behöver dessa "nya" medier. När allt kommer omkring så har det gått ganska bra utan det hittills. Men frågan vi då ställer: är du inte orolig att du missar den nya kundgenerations vanor? Du missar troligtvis möjligheten att engagera och fånga upp kunden som är engagerad i framtidens sätt att välja företag att bli kund hos? När företag över hela världen - från världsledande multi-miljard företag till små kaféer runt hörnet drar nytta av det, är du inte beredd att ge det en tanke att det kan finnas vissa fördelar i det?

Vilket Socialt Media är bäst?

Vad skulle du svara om du får frågan "Är cykel mer lämpligt än tåg?" Tja, du skulle säga att "det beror på tillfället". Med Sociala Media gäller samma princip. Om t ex Facebook, Twitter eller Instagram är bättre eller inte beror på dina produkter/tjänster och din målgrupp.

Alla plattformarna har sina egna meriter, syften, riktlinjer och användningsfördelar. Du måste analysera och förstå din marknadsföring och kommunikationsmål och sedan välja lämpliga plattformar.

Ta hand om negativitet

Hur hanterar man negativa kommentarer? Detta är en fråga som ställts många gånger. Det är en vanlig missuppfattning att sociala medier öppnar en burk av maskar med många negativa kommentarer. Men om man tänker efter, om det överhuvud taget finns negativa känslor, så erbjuder sociala medier dig en plattform att veta om de känslor som du aldrig skulle ha känt - men som dina kunder och andra definitivt skulle ha känt.

Med sådana negativa synpunkter på sociala medier har du åtminstone en möjlighet att ta itu med dessa negativa kommentarer/känslor och återvinna förtroendet hos kunderna. Kunder som du förmodligen helt skulle ha förlorat.

Installation och Profil

Vi skapar och anpassar Sociala Media profiler med högklassigt innehåll och estetik som ger resonans med ditt varumärke och kundkrets.

Sociala Media Drift

Med rätt strategier och uppföljande analyser nås framgång med Sociala Medier. Vi hjälper dig att komma igång, eller sköter allt åt dig.

Sociala Tävlingar

Tävlingar, i de former som tillåts, kan öka din trafik på en kort tid. Vi hjälper dig att avgöra och skapa det lämpligaste för ditt varumärke.

Företagets Övervakning

Vi hjälper dig att förbättra och spåra företagets rykte och ta reda på hur människor uppfattar ditt varumärke.

10 punkter om marknadsföring

10 punkter som bör styra din marknadsföring på dina sociala media

1. Lyssna

Framgång med sociala medier och innehåll marknadsföring kräver mer lyssnande och mindre prat. Läs din målgrupps onlinesinnehåll och Delta i diskussionerna för att lära sig vad som är viktigt för dem. Först då kan du skapa innehåll och tända en gnista som ger konversationer mervärde för dig och din målgrupp.

2. Fokusera

Det är bättre att specialisera sin marknadsföring på dom plattformar som man beslutat sig för. En starkt fokuserad strategi på dessa sociala medier och en fokuserad innehållsmarknadsföringsstrategi bygger ett starkt varumärke och har en bättre chans till framgång än ett brett försök som försöker vara alla till lags.

3. Kvalitet

Kvalitet slår kvantitet. Det är bättre att ha 1.000 personer som läser, delar och pratar om ditt innehåll med sin egen publik, än 10.000 som försvinner efter kontakt med dig första gången.

4. Värde

Om du lägger all tid på sociala media med att direkt göra reklam för dina produkter och tjänster, kommer människor att sluta lyssna. Du måste tillföra värde till konversationen. Fokusera mindre på avslut i affärer och mer på att skapa fantastiskt innehåll och utveckla relationer med påverkare, så kommer med tiden kommer dessa människor att bli en kraftfull katalysator med djungeltrumman som skoter din marknadsföring åt ditt företag.

5. Bekräftelse

Du skulle inte ignorera någon som når ut till dig personligen så inte ignorera dem på nätet. Att bygga relationer är en av de viktigaste delarna för framgång inom marknadsföring på sociala medier. Bemöt alltid varje person som kontaktar dig.

6. Tillgänglighet

Publicera inte ditt innehåll och sedan försvinn. Var tillgängliga för din publik. Det innebär att du måste ständigt publicera innehåll och delta i samtal. Anhängare på nätet kan vara ombytliga och de kommer inte att tveka att ersätta dig om du försvinner i veckor eller månader.

7. Ömsesidighet

Du kan inte förvänta dig att andra ska dela ditt innehåll och prata om dig om du inte gör samma sak för dem. Därför så ska en del av den tid du spenderar på sociala medier vara inriktad på att dela och prata om innehåll som publiceras av andra.

 

8. Tålamod

Framgång i sociala medier och innehållsmarknadsföring sker inte över en natt. Även om det något man önskar, så är detmer troligt att du behöver tid för att engagemanget du lägger ner ska uppnå resultat i det långa loppet.

9. Publiceringar

Om du publicerar fantastiskt innehåll, med kvalitet, och bygger din publik med kvalitetsanhängare, så kommer de dela den med sin egen publik på Twitter, Facebook, Linkedin, sina egna bloggar o s v.

Dessa delningar och diskussioner om ditt innehåll öppnar nya möjligheter för sökmotorer som Google att hitta dig vid sökordssökningar. Dessa sökresultat kan växa till hundratals eller tusentals fler potentiella sätt för människor att hitta dig på nätet.

10. Kontakter

Spendera tid på att hitta experter och påverkare inom din marknad, som har kvalitetspublik som sannolikt kommer att vara intresserade av dina produkter, tjänster och företag. Ansluta till dessa människor och att arbeta för att bygga relationer med dem.

Om du hamnar på deras radar som en auktoritativ och intressant källa till användbar information, kan de dela ditt innehåll med sina egna anhängare. Du kan presentera dig och ditt företag inför en ny och enorm publik.

Facebook

Vi är medvetna om vikten av framgångsrik marknadsföring på Facebook. Det är anledningen till att vi skapar innehåll som är informativt, engagerande, övertygande och som fångar kundernas intresse. Vi skräddarsyr en strategi för var och en av våra kunder.

Twitter

Tyvärr är det mycket få som förstår hur man korrekt utnyttjar, och hur man marknadsför, på Twitter. Låter det bekant? Du måste förnya din inställning och sätta nytt fokus på engagemang. Värdet av Twitter ligger inte bara i dess räckvidd, utan även i styrkan av individuella interaktioner på plattformen.

Instagram

Visuell marknadsföring nämns ofta som den viktigaste. Eftersom bilder vädjar till känslor. De slår an mot konsumenter från alla kulturer. På sociala nätverk ger foton mycket mer engagemang än någon annan typ av inlägg. Med bild ökar engagemanget med 39% jämfört med inlägg utan bild.

Pinterest

Pinterest vill bli en viktig plattform för e-handel. För att göra detta, har de infört en stadig ström av nya funktioner. Video, bild-definierat sök och en rad nya annonsalternativ och förbättringar. Men väntar fortfarande på att marknadsförare ska få upp ögonen för Pinterest, som för de större plattformarna.

LinkedIn

LinkedIn och även Google+ är plattformar för personliga nätverk, och de allra bästa. De är ett bra sätt att bilda nätverk med människor och dela innehåll med hög kvalitet. När de används på rätt sätt erbjuder dom det perfekta systemet för innehållsleverans när man använder dem på ett effektivt sätt i marknadsföringen.

YouTube

Om du är en småföretagare och du inte finns på YouTube så missar du en av de mest kraftfulla marknadsföringsplattformar som finns. Videor driver inte bara trafik och ger utmärkta sökresultat, de ger också ett mycket lätttillgänglig media för att nå kunder, bygga relationer, visa dig som expert och ditt företags unika personlighet.

Marknadsföring i Sociala Media

En effektiv strategi i Sociala Media kan hjälpa ditt företag att växa, behålla din sociala närvaro och engagera kunderna.